Plastikturisten Birgit

Kollade precis på kanal 5's "plastikturisterna"..
Låt mig bara säga att jag verkligen undrar om vissa inte har nåt
sund förnuft över huvud taget.. ??!!

En 50+ kvinna åker till Thailand med sin man, för att göra bukplastik.
Kraftig övervikt har hon, men hon har inte ansträngt sig överdrivet för
att bli av med den.. Jo, förresten! Hon hade "testat" dieter, men inte lyckats
få in det i sitt liv.. Nä - dieter är väl inte det bästa man kan ge sig in på kanske?

- Du kör på i några veckor, när du är "klar" återgår du till ditt vanliga liv (möjligen med
ytterst få & små modifieringar) och vips så har du gått upp dem kilon du lyckats tappa om du haft tur..
Där handlar det väl snarare om brist på inre motivation? Kanske där Birgit skulle börja jobba,
sen börja ändra sin livsstil, till något som hon mår bra av och som hjälper henne att bli sundare.

Hur som haver, så är det en bukplastik hon vill ha. *Varningsklockan ljuder*
Uppenbarligen har hon inte läst på så överdrivet mycket, för då kanske hon hade förstått att
bukplastik mer är när man "formar om" magen, skär bort överflödig hud..
Och för att få den överflödiga huden, behöver man gå ner mycket i vikt..ganska fort..

Hon hade väl kunnat satsa på fettsugning (och bukplastik) möjligen..Men även då hade hon fått
samma svar från läkaren - du måste gå ner i vikt först. Eller iaf försöka ordentligt!
För det är inte så att man ska ta till plastikkirurgi bara sådär, vill man ha resultat får man nog vara
villig att kämpa lite på vägen dit också.
Dåliga läkare som bara vill tjäna pengar kanske går med på sådana idéer, men vad vinner man på det?
Ja inte fan är det medvetenhet och självdisciplin..

Sen slänger tanta o hennes dubbelt så överviktiga man saker som;

"Vi har slängt pengar i sjön"..
Ja, men hade du gått på en konsulation i Sverige hade du sluppit bli av med dem pengarna
du lade ner på att resa till andra sidan jorden för att fuska dig fram till ett resultat..

"Det här sa läkaren inget om.."
FRÅGADE DU NÅGONTING!?

"Jag har förstått att jag måste ändra saker i mitt liv."
Men oj, redan..


Jag har förståelse för att det finns vissa som behöver den hjälpen, absolut.
Jag själv bygger bara massa muskler, men förbränner inte så mycket fett..Men jag försöker iaf.
Med kost och motion. Varje dag kämpar jag för att utvecklas, förändras, lära mig mer om mig själv och livet.


Aah, jag vet seriöst inte vad mer jag ska säga..Jag drar en suck och går vidare med livet - och önskar all lycka och välmående till Birgit.. Må du finna det i dig själv att jobba för att gå ner i vikt och ha tålamod och styrka på vägen, då det kommer ta tid.


Kommentarer

Lämna svar här:

Namn:
Guldfisk?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din bloggadress:

Ditt svar:

Trackback
RSS 2.0