Solig dag

Idag har vart en fullspäckad dag..
Skola 8-12 till att börja med. Hade punka på cykeln,
och när jag skulle hemåt så släppte hela ytterdäcket haha!
Fick lämna cykeln vid skolan och ta en promenad hem i solen.

Henke & Vera kom hit och skulle hjälpa mig att köra till RUSTA för
jag skulle köpa en tvättkorg. Snäll som han var så körde han bort och
plockade upp cykeln vid skolan och hjälpte mig att pumpa upp den på Q8.
Jag är livrädd att jag ska spränga slangen, så jag vågar inte riktigt pumpa upp själv ^^,
När vi varit runt halva stan så sa mina vänner att dem skulle hem och grilla..
Söta fröken Q hade inte grillat ännu i år, så det blev att åka med hem till dem för
god mat och trevliga samtal =)

När jag kom hem och skulle flytta på min cykel, så dyker en liten tjej (5-6 år) upp
och vill titta på mina katter på balkongen.. Zeke hade sprungit in för att leka med ett
maskrosblad jag hade plockat åt honom så när jag sa det frågade den lilla flickan om
hon inte kunde få följa med in för att klappa dem båda.. Haha, snäll som jag är så log
jag och sa ja, men hon kanske borde fråga sina föräldrar först.. Jag trodde ju att det var
nya grannarnas lilla tjej, har inte sett dem barnen på nära håll..men icke :P
Jaja, in följde hon med iaf... Väl inne tog hon sig en egen liten guidad tur runt min lägenhet,
som hon tyckte var såå fin ^^, När hon började ställa en miljon frågor och kolla bakom hyllor
och annat kände jag att det blev lite för mycket, så fick snällt be henne att gå hem till sin mamma,
så att jag kunde ringa tråkiga samtal som vuxna måste göra.. :P
Hennes första reaktion var att säga att hon kunde vara tyst medans jag ringde.. Hahaha! Naae.

Nu är jag iaf ensam här hemma, har gjort av med massa pengar på alldeles för höga räkningar..
Ska kolla gårdagens BB, fixa budgetuträkningar från föregående pengaperiod och sedan sova.

Hoppas att ni haft en bra dag!

Kommentarer

Lämna svar här:

Namn:
Guldfisk?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din bloggadress:

Ditt svar:

Trackback
RSS 2.0