2011

Då jag på senare tid fått en hel del relativt allvarliga hälsoproblem, så måste jag göra en del förändringar
i min vardag för att ha åtminstone lite energi..

Ett sätt, att motivera sig till att äta hälsosamt på, är att göra ett matschema för varje vecka.
Fyll gärna på med aktiviteter också. Ett schema är lite som att lova sig själv att fixa det
och man vill väl inte gärna svika ett löfte, om än till sig själv?
Mitt matschema för denna veckan ser ut såhär:



Självfallet är det inte ett schema som till punkt och pricka måste följas. Man kan byta ut sina måltider mellan dagarna, göra en lättare lunch osv. (Idag åt jag exempelvis nudlar till lunch, och grönsakssoppa till middag)

Behöver ni tips på hälsosam mat? Eller recept på något av det jag har i mitt schema? Släng iväg en kommentar bara! Jag gör gärna det jag kan, för att främja hälsa!


Kommentarer

Lämna svar här:

Namn:
Guldfisk?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din bloggadress:

Ditt svar:

Trackback
RSS 2.0