tro

Jag tror inte på gud. Det gör jag inte. Tror inte att jag någonsin gjort det..
Min klasskamrat sitter och pratar om gud. Om islam. Han vill så gärna att
jag ska bli muslim, så att han kan få gifta sig med mig sedan..

Att förklara att man inte är troende och därav aldrig skulle fundera på att byta
religion, till en muslim..det är nästan omöjligt. Att han inte kan så jättebra svenska
gör inte saken lättare. Dem är trångsynta och kan inte acceptera att man inte tror som dem gör..
Och jag vill inte vara elak på något sätt, eller nedlåtande.
Självfallet respekterar jag att Han tror, jag tror personligen att det kan göra en starkare,
att ha en tro. Men jag har det inte.. Religion är fascinerande, men samtidigt skrämmande
i mina ögon!

Uttalanden som:

"Om du ska följa med till moskén, måste du uppfylla kraven."
"först måste du säga la ilallah ilalahu ana muhameda rasulalahu"
"jag tror att om du är muslim ,och göra be fem gångar i dagen ,
du ska bli frisk och inte mycket rädd av andra ,bara du är rädda från gud"

Får mig att vilja sparka bakut!
Men vad hjälper väl det..? Lika bra att försöka förklara gång på gång, att jag
inte kommer bli muslim, att jag inte kommer gå till en moské..

Ikväll behöver jag inte fundera mer på det iallafall, så nu är det dags att säga godnatt!

Kommentarer

Lämna svar här:

Namn:
Guldfisk?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din bloggadress:

Ditt svar:

Trackback
RSS 2.0