Produktiv helg

Ja, jisses vilken "produktiv" helg jag haft.
Igår kväll pratade jag med Ida på telefon i 4 timmar, nice!
Egentligen skulle vi bara ha varandra som sällskap till varsin affär,
då ingen av oss riktigt orkade ta oss dit..

Hade handlat hem massa mat, för jag skulle fixa matlådor inför dem
kommande veckorna. Sagt och gjort så påbörjade jag maten igår kväll,
ganska sent också :P När klockan var 23 och jag lyckats säga till Ida att
jag minsann hade vitkåt i grytan, kände jag att det var dags att säga godnatt
till köket ;D
I förmiddags när jag vaknat till liv slutförde jag mitt projekt i köket, tog hand
om den halvt gigantiska diskhögen och bakade en citronkaka. =)
Nu har jag frysen halvfull, med rätter gjorda (nästan) från scratch.. Jag odlade inte
grönsakerna, födde upp köttet eller tillverkade créme fraishen, men i övrigt var det
bara färska ingredienser och därav från scratch. När orken finns, undviker jag hel/halvfabrikat.

Har även betsat spegelram och golvlist, dragit av golvet  och försökt få upp spegeln.
Nu ligger jag i sängen och funderar lite.
Drog på mitt livs första nikotinplåster idag, och för det första satt det inte alls bra..
För det andra fick jag en allergisk reaktion. Jaa, så går det när man ska försöka
underlätta för luftrören.
Halva vintern (när jag rökte som minst, t.o.m hade ett bra uppehåll) så var jag frisk.
INGA problem i halsen. Sen slutade jag snusa (6 månader fri nu!!) och började TYVÄRR
med ciggen igen...och sen har jag konstant haft problem. Smart där. Eller inte.
Jag vill inte röka, men det är så mke inrotat i hjärnan om varför man ska röka, så det är svårt
att lägga av, på riktigt..
Hur som helst, mina funderingar går kring ifall jag ska dra på ett nytt plåster imorgon eller inte.
Kan vara värt ett försök, i värsta fall får jag väl kontakta vården liksom ;D


Nu ligger jag i sängen, med BÅDA mina katter och myser. Så härligt!
Jag har haft en liten 15 veckors kattunge vid namn Oden här hemma, sedan i onsdags.
Helt underbar liten kille, och det har gått så bra så med mina egna. Zac är ju iofs alltid
lite bitter, men sista dagen gick det till o med att bli biten i nacken av den lille ;)
Zeke har busat och gosat o tvättat som en tokig med lillen!
Men skillnaden var DIREKT när lillen åkt härifrån. Jag låg på sängen en stund och kollade
på film och Zeke slängde sig på mig för att gosa. Det har han inte gjort under tiden lillen
varit här. Nu ligger han vid höften på mig, spinner och beeeer verkligen om att få bli klappad på.
Zac ligger vid mina fötter, men kommer snart lägga sig vid mitt huvud.
Så helt enkelt är det dags att runda av dagen och gosa lite innan jag somnar.

Imorgon står jag i butiken, så behöver den sömnen jag kan få. Dumt att inte lägga sig förrän
00.20 då :P


Kommentarer

Lämna svar här:

Namn:
Guldfisk?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din bloggadress:

Ditt svar:

Trackback
RSS 2.0