Midsommar 2011

Varning för snurrigt inlägg.


Trots sjukdom och penicillin som gör mig helbäng så bestämde jag mig
ändå för att genomföra mina midsommarplaner - släktfirande på Orust!

I fredags tog jag tåget upp till Jönköping, där jag mötte upp
Nanna + familj o vänner för att ta bussen  ner till Göteborg.
Dem drog vidare till Nol, där dem skulle fira midsommar, och jag tog en fika
på centralen, innan det var dags att sätta sig på en fullknökad buss upp till ön.
Försenad, trött och snurrig landade jag på ön och mötte upp min mamma,
min syster Johanna och hennes dotter Nathalie på stranden för lite dans kring stången.
Nattis ville ha en krans i håret och var inte ett dugg imponerad av firandet där,
så vi tog en glass/kaffe/korv och åkte till affären för att köpa blommor.

Jag, Johanna och Nattis fixade sen fina kransar att ha i håret.
Första ggn för allihopa, men det blev jättebra!
Min hänger på väggen hos mami. =)

Efter lite fika, satte vi oss allihopa i bilarna och åkte till min moster Lena.
Alla var där. Nästan iaf. Johannas pojkvän jobbade och Annas kille var sjuk.
Jättesynd, men det kommer väl fler chanser för alla att vara samlade igen! =)

På lördagen satt jag med mamma, Carro o Liam på balkongen, käkade jordgubbar o glass
och sen grillade vi innan det var dags för mig att dra mig till färjan..
Jag tog bussen ner till stan, för att möta upp fina Oscar.
Söndagen tog jag ut Oscars lilla Keyra på promenad, sen åkte vi in till stan igen.
Oscar skulle jobba, så jag tog en sväng i Nordstan innan jag satte mig på tåget hem.

Det har varit en bra, trevlig, mysig helg. Jag kanske inte var pigg nog att visa
min tacksamhet över att jag fick träffa er allihopa och det ber jag om ursäkt för..
Jag har mest suttit på en stol och försökt vara så social jag kunnat, Men det var en bra helg. =)

Idag skiner solen och med tanke på att jag går på penicillinen så kan jag inte gå ut.
Jag hoppas verkligen att jag blir frisk snart, för jag är så trött!!

Hoppas att alla haft en trevlig midsommar!

Kommentarer

Lämna svar här:

Namn:
Guldfisk?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din bloggadress:

Ditt svar:

Trackback
RSS 2.0