Vän eller inte ?

Bevis på att du inte känner mig, eller är intresserad av att faktiskt Lära känna mig..

- Du lyssnar på skitsnack, tror på allt och inväntar därefter problem.
- Du tror på sånt som inte stämmer, utan att fråga mig hur det ligger till.
- Du hänger upp dig på småsaker och diskuterar det inte med mig, samlar
"problem" på hög tills det till slut blir för mycket och vänskapen går i stöpet, fast det kunde fixats.
- Du skapar dig uppfattningar om mina åsikter, utan att höra med mig vad jag faktiskt tycker.


Det finns säkerligen fler saker som tyder på att man inte känner sina vänner, men här är ett fåtal.
Kontentan är väl egentligen att man ska prata med sin kompis, istället för att bara tro, eller prata
med andra istället..
Dem allra flesta lyssnar på skitsnack, och pratar själva. Men om man pratar om sådant som inte
är "löst" med den det gäller, skapar man bara mer problem. För sig själv, när det gäller sin väns
tillit - och för din vän, då andra litar på att det du säger stämmer...

Just när det gäller mig, så lägger jag inte överdrivet mycket energi på personer som inte är villiga
att höra vad man har att säga/be om ursäkt om jag gjort fel, som ifrågasätter själva, som pratar skit om folk bakom deras ryggar,

Det verkar som att det är lätt för andra, att bli besvikna om någon sprider rykten/snackar skit
om dem, för det som sägs inte stämmer..
Men dem snackar ändå skit själva, eller tror på allt dem hör om andra.
Hur kommer det sig ? Är det inte lättare att vända dövörat till eller be folk hålla tyst när dem snackar för du inte vill höra, ha ett öppet sinne och själv lära känna personer ?


Nyckeln till en fungerande relation är att kunna prata.. :)

Kommentarer

Lämna svar här:

Namn:
Guldfisk?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din bloggadress:

Ditt svar:

Trackback
RSS 2.0