Mia Törnblom / Självkänsla

Jag tänkte jag skulle dela med mig av lite tips från Mia Törnblom, känd föreläsare och livscoach.
En kvinna värd all beundran! Jag delar upp dem 10 punkterna, så läs med jämna mellanrum!
Att träna sin självkänsla är verkligen något vi alla behöver, så därför uppmärksammar jag detta !

Skilj alltid på begreppen självkänsla och självförtroende.
Självkänsla är samma sak som att vara, en medvetenhet om det egna värdet och ett mått på själens kondition.
Självförtroende är samma sak som att göra, tron på sin egen förmåga att prestera. Ofta blandar vi ihop vårt värde med våra prestationer, när vi gör ett misstag så har vi inte gjort ett misstag, i stället har vi BLIVIT ett misstag. Viktigt att komma ihåg att ibland GÖR vi fel men vi ÄR aldrig fel.


Öva på att bekräfta dig själv.
Varje kväll kan du skriva ner tre saker som varit bra med dig under dagen. Om du är en högpresterande person kan det lika gärna vara att du för en gång skull tog det lugnt och gjorde ingenting. Utgå från dig själv och ta med egenskaper som modig, generös, snäll, omtänksam. Många tror att de behöver vara modiga hela dagen för att kunna säga något bra om sig själva, men det räcker med en liten stund.
Tänk så här: om du ställt till det i två minuter kan det kännas som en katastrof-dag, varför då inte göra två minuters bra saker till en kanondag?

Kommentarer

Lämna svar här:

Namn:
Guldfisk?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din bloggadress:

Ditt svar:

Trackback
RSS 2.0