Irritation


Det finns sju dagar på en vecka..
Det finns fyra lägenheter i mitt hus.
(varav en står tom just nu)

Jag har en dag i veckan som jag tvättar på.
Granngubben har två, varenda lördag & söndag.. (på 3 pers)
Grannkvinnan använder två dagar. Mån, tors. (på 2 pers)
Dem som nyss flyttat ut använde en-två dagar. (på 2 pers)
Den dagen som blev "över" togs alltid av någon av dem på övervåningen,
fast jag kan tycka att det är lite i överdrift.

Jag jobbar ons, tors, fre denna veckan. Så jag hinner inte tvätta som jag brukar, på onsdagar.
Då tänkte jag att jag kan tvätta idag, eftersom det ändå
inte är någon som tvättar för grannen flyttat och då jag har tid större delen av dagen
att ta hand om mitt hem.

Tror ni inte att grannen använder tvättstugan även denna dagen då ??
Aah, alltså.. Behöver två personer tvätta 4 heldagar på en vecka då?

Känner att jag skulle vilja diskutera detta igen med min hyresvärd..
Just för att man faktiskt inte alltid har tid att tvätta, samma dag varje vecka.
Tycker man borde få lite större valmöjlighet att använda tvättstugan, speciellt då man
faktiskt bor i ett hus med så få lägenheter..
Vissa veckor har jag inte lika mycket tvätt samlat på onsdagen, så då kanske jag skulle vilja
kunna tvätta någon av dem senare dagarna..?

Den enkla lösningen idag är väl att jag går upp till grannen och ber att få tvätta idag, så
kan dem använda alla andra vardagar i veckan om dem vill.. :P

Inget mot personerna i sig, tycker bara att tvättsystemet i mitt hus är totalt fucked-up
och har så varit dem tre åren som jag bott här nu..

Kommentarer

Lämna svar här:

Namn:
Guldfisk?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din bloggadress:

Ditt svar:

Trackback
RSS 2.0