Optimisten


Jag börjar inse varför jag alltid får så bråttom om förmiddagarna när jag ska iväg..
Mitt morgonschema ser ut ungefär såhär;

Måndag & Tisdag
07:00 - vakna
07:05 - cigg
07:10 - frukost
07:20 - klä på mig
07:30 - sminka, borsta tänder, fixa hår..
07:45 - samla böcker & tillhörigheter
07:55 - trampar som fan till skolan !

Torsdag & Fredag:
07:00 - vakna
07:05 - morgoncigg
07:15 - frukost
07:30 - cigg
07:40 - dusch
08:00 - kolla på Bigbrother
09:00 - cigg
09:20 - kolla FB o lägenheter
09:40 - sminka mig
10:10 - göra nåt åt håret
10:20 - klä på mig, städa av lite
10:35 - samla tillhörigheter, fixa lunchlåda osv
10:45 - trampa fort som attan till praktiken

Jag är en riktig tidsoptimist, blandat med att jag verkligen inte fixar att stressa.
Jag borde nog kolla på BB när jag kommer hem, eller vara mer effektiv under tiden
jag kollar på det på morgonen.. ? :P

Idag var första gången på flera veckor som jag plattade håret.. Orkar så sällan,
på praktiken måste vi ha uppsatt hår iaf, så det känns så menlöst dem dagarna.. Än mer ovärt
när jag ska sitta 4 timmar i skolan ;)

Idag har jag ändå hunnit kolla på 2 avsnitt av BB, plattat håret och sminkat mig.
Och jag ska vara på möte kl 11:00 ... Då känner jag alltid att "jo men jag har gott om tid".
Och så drar jag ut på allt, och så får jag stressa iväg till slut iaf haha!

Jag måste nog finslipa lite på mina morgonrutiner.. ;D

Kommentarer

Lämna svar här:

Namn:
Guldfisk?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din bloggadress:

Ditt svar:

Trackback
RSS 2.0