Pressa

Kände för att slå ihjäl några timmar efter skolan idag, då inget annat var inplanerat.
Tog en sväng till ICA, sen bredde jag ut mig på mitt stora svarta överkast i solen..
Att ligga på svart, är icke att rekomendera :P
Vet inte vilken sida av mig som var varmast, den i solen eller den på överkastet ;)

Visst är det gött att känna solen värma och vinden svalka.. men nej nej nej, till att pressa.
Trots att jag hade en bok i handen (som jag länge tänkt börja läsa för filmen är såå bra)
så blev jag snabbt uttråkad och märkte att tankarna kom ikapp även där ute.

Inte nog med att jag var uttråkad.. Jag fick ont i ryggen, som ett brev på posten.
Och i huvudet, av ljuset och värmen. Ryggen kan jag stretcha, men huvet då? :P
Jag konstaterade redan för många år sedan, att det där med att pressa inte är något för mig.
Ändå finner man sig själv vara i samma situation, år efter år.
Absolut inte ofta, men ändå.

Okej, om man ligger på en strand så man kan hoppa i vattnet när helst man vill svalka sig,
och ha litervis med isvatten till hands..då kan jag nog gå med på det - en stund.
Men jag har inte direkt en strand (eller ens en pool) på min bak"gård" ;)
Bara massa pollen, spindlar, myror, humlor & getingar..


Yes, folks...sommaren är här igen.
Nu väntar jag bara på regnet =D

Kommentarer

Lämna svar här:

Namn:
Guldfisk?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din bloggadress:

Ditt svar:

Trackback
RSS 2.0