UFC 129

Första matchen av UFC 129 jag såg, var mellan Hominick & Aldo.
En bra, tuff match! Hominick åkte på en del stryk som ni ser, men jisses
- i mina ögon borde Han gått hem som featherweightchampion, med bältet runt magen!
Efter den otroliga bulan han fick på pannan (ser ni den?) kombinerat med skadan vid ögat,
trodde jag seriöst att dem skulle strypa matchen..Men nej.
Han verkade ju funka bra iaf, kämpade för en K.O men det tog inte hela vägen fram tyvärr.
Nästa gång. Nästa gång!

Andra matchen var St Pierre - Shields.
Även det en bra match, lite långtråkig då det inte hände så mycket, men bra.
Georges St Pierre har sån otrolig kraft i sina slag, hans rundkickar är ännu värre!
Vid ett av hans anfall, flög Shields någon meter bakåt i oktagonen och landade på rumpan. :D
Han ådrog sig en skada i ögat ganska tidigt, som verkar ganska allvarligt - men han
är okej enligt honom själv =) GO, RUSH!!

Det är inte som att kolla på fotboll eller hockey, för man ser inga poäng eller så under matchen.
Man får skapa sig en egen uppfattning och efter matchen ger domarna resultatet.
Rush är min favoritidrottare, han är en sån otrolig förebild! Så jag var nervös,
han har inte blivit besegrad på några år och jag ville inte se bältet på Shields.
Tur att jag slapp det ! ;D

Grattis till vinsten, GSP Rush!

 

En av mina stora drömmar, är att få åka till Rogers Arena - Vancouver (Kanada)
och se GSP i verkligheten. Av nyfikenhet kollade jag vad biljetterna kostar.
Floor seat, går på ca 690 US dollar.. Flyg & boende, 7 dagar går på minst 10.000 kr.
Ja.. det tåls ju iaf att tänkas på, tills framtiden. =)

Nu ska jag kolla på resterande matcher från 129!


Kommentarer

Lämna svar här:

Namn:
Guldfisk?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din bloggadress:

Ditt svar:

Trackback
RSS 2.0