Julen är här, igen..

Nu är jag trött på att vara sjuk. På riktigt.
Ni har hört det innan..Javisst!
Det är för att jag vart sjuk i snart ett år..
Riktigt jävla energisnuvande är det!

Var hos läkaren igår, igen.. det enda jag orkar upprepa
är "Du måste ta det lugnt. Du måste vila."
Well, vet inte riktigt hur han tänkte där, för vila,
det har jag Inte tid med. Någonsin, känns det som.

Jag vet att jag tar i från tårna för att "göra rätt"..
Och att det innebär att jag tar i för mycket, det vet jag också.
Att det innebär att sjukdomen i min kropp, blir segare att bekämpa,
det vet jag också.

Igår lyssnade jag på läkaren faktiskt.. Lite iaf.
Vilade hela kvällen iaf, och idag, hela förmiddagen.
Sen tog jag mig till affären, vilket gjorde mig helt färdig.
Men jag kände, att om jag ändå ska vara hemma och vila, kan jag
lika gärna göra lite nytta.. Hmm..

Ja, det har jag ju typ gjort nu. Fixat "det sista" i julpyntningen, kokat knäck,
bakat saffranssnäckor och kokat tomtegröt.

Vilat..? Njaa.. Det blev visst inte mycket stillasittande.. =(
Imorgon försöker jag igen! Måste tvätta & lite så, men jag tror ändå
inte att läkaren menade att jag ska ligga helt stilla jämt ;)

Nu, ska jag ta gröten av spisen och lägga mig och sova. Sova..underbart!
Hade kunnat göra det nästan dygnet runt! Fast nej, kanske inte..
Testade ju det där för några år sedan, och inte gjorde det mig vare sig gladare
eller piggare ;)




Kommentarer

Lämna svar här:

Namn:
Guldfisk?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din bloggadress:

Ditt svar:

Trackback
RSS 2.0