Strejk

Vill man ha en gó upplevelse, ska man vara i centrala Aten nu.. :P

Vid 11 i förmiddags tog jag mig ut för att se mig omkring.
Tog mig till parlamenthuset här i närheten, där folk hade börjat
samlas för demonstrationer.

Vid 12 började dem bilda mänskliga kedjor och jag tyckte
inte det var så mycket folk, så jag började ta mig därifrån för att hitta lunch.
Kilometer efter kilometer med protesttåg mötte jag på min väg..
Så gott om folk är det visst.

Nu är varenda gata och torg här fulla av folk. Folk som är förberedda med gasmasker.

Varenda gata är full av polis & militär med kravallbussar.

Nu har demonstranterna börjat sätta eld på saker, kasta skräp mot polisen
- som svarar med att kasta gas.
Helt galet! Och värre kommer det bli framåt eftermiddagen..
Imorgon likaså.

Varenda gata är full av folk som går till eller från torget, det enda i hela
Aten som är öppet är caféer & restauranger - som är knökfulla!

Jag sitter bra här på mitt hotellrum.
Trots att jag bara är max 5 min ifrån hoperna av folk, så är här lugnt. :)
Man märker inte av det alls, faktiskt.. :P

Och jag som ville köpa skor ;)


Kommentarer

Lämna svar här:

Namn:
Guldfisk?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din bloggadress:

Ditt svar:

Trackback
RSS 2.0