20111019 (i efterhand)

Jag vidhåller fortfarande att tv-nyheterna överdrev kravallerna lite..
Men det här var inte roligt heller ^^,

Sista kvällen i Aten, hade jag tänkt att gå och köpa något att äta,
innan det var dags att sova för att sen dra till flygplatsen mitt i natten.
Uppåt det stora torget var ju inget alternativ, så jag traskade bort mot
det mindre torget, som är omringat om gator med mysiga restauranger.
På dagen hade allt varit öppet och det var massor av folk där.

På väg dit känner jag hur det sticker i ögonen och trodde först att det var
från brandröken.. När jag kommer ner till torget, är allt jag ser, i alla riktningar
- eldstäder. Eller vad man ska kalla det. Allt dem kunde, satte dem eld på.
Jag stannade till enbart för att fotografera, och rätt som det var hör jag hur det
pyser till. En, två, tre gånger. - Tårgas.
Den naturliga reaktionen var att fly undan gasen, såklart. Sprang upp från torget,
men hade ändå massor i ögon och luftvägar.. Fy satan vad obehagligt!
Förstår varför det kallas tårgas ;D






Gick uppåt gatan, fortfarande i jakt på mat. Ringde till Ida, för jag var så chockad
av händelserna nere på torget.. Efter en stund kommer nåt jävla pucko bakifrån
och drar tag i mobilen. Som tur var så tappade han den, jag skrek och sprang efter
telefonen. Den höll, otroligt nog. (Annars hade jag inte kunnat få tag i min skjuts
till flygplatsen.. )
Ringde upp Ida igen, såg till att få tag i mat och sedan hjälp att hitta tillbaka till hotellet.

Det är inte lätt att förklara något av dem händelser under detta dygn i ord, man måste
nog uppleva det själv för att förstå i vilket fall. Som med det mesta. Dock hoppas jag ni
slipper =)

Det var inte helt bra vistelse i Aten, tyvärr. Fast å andra sidan, det var lärorikt, på nåt vis.

I övrigt, var alla dem jag mötte i Aten - väldigt trevliga! Det gäller att se det positiva =)

Kommentarer

Lämna svar här:

Namn:
Guldfisk?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din bloggadress:

Ditt svar:

Trackback
RSS 2.0