Födelsedag(ar)

För några veckor sedan när jag & Heidi sågs,
bestämde vi oss för att ett trevligt & mysigt
sätt att fira våra födelsedagar ihop på, skulle
vara en middag på Akropolis.
(Heidi fyllde 16/9 och jag fyller 27/9..)

Sagt och gjort, ikväll hade vi några trevliga timmar
med god mat och tjöt.
På vår reservationslapp stod det till & med Grattis
och personalen bjöd på en glassdessert efter maten.
(Dem hade ställt ner en hel banan i, som såg lite ut som en..ja..)
Vi avrundade med en liten promenad, ikväll är en fin,
frisk höstkväll!

Jag är fortfarande mätt..och ack så trött. Vilade huvudet
på knäet i några sekunder nu, höll på att somna, haha!

Inatt lär jag inte få överdrivet god sömn, tyvärr.
Är kattvakt åt Sabinas minikatt, Moa, en vecka medans dem
är i Grekland.. och hon är bara lite bitchig. :P
Mina katter kan knappt gå förbi henne utan att hon fräser,
morrar och  sätter klorna i dem. Och äta mat ska vi inte tala om..
Den kan dem inte gå nära, fastän det är DERAS mat.. =/
Ska försöka hitta en rutin som fungerar så att det går så smidigt
som möjligt.. Får testa att ge katterna 3 små mål mat om dagen
och då ge henne sin mat i sovrummet, sedan plocka undan alla
skålar så att ingenting står framme under dagen.
På så sätt kanske jag kan utesluta svält för mina pojkar. ;)
- Det ger sig =)

Har läst lite psykologi ikväll, har så svårt att koncentrera mig bara.
Tips på lugn (klassisk) musik att ha på utan att den på något sätt
fångar ens uppmärksamhet, mottages tacksamt.
Just nu har jag på ERA, jag älskar deras musik..vilket är lite dumt,
eftersom jag då gärna fastnar i den och således inte koncentrerar mig
på det jag läser..

Balansgång i allt.. jag ska nog hitta lösningar på det mesta.



Kommentarer

Lämna svar här:

Namn:
Guldfisk?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din bloggadress:

Ditt svar:

Trackback
RSS 2.0