Mindcontrol

För att du ska må bra, är det lite du behöver tänka på.

- Kämpa, ge aldrig upp.
Det kanske känns jobbigt, men ...
Det känns så mke bättre när du gjort
det du fasat för, eller känner att du inte orkar.

- Prata med dina vänner.
Om det goda och det onda.
Ingen människa mår bra jämt. Men ingen mår bättre
av att hålla det inom sig!
Mår du dåligt, kan du få uppbackning & peppning för att
komma framåt, bli piggare.
Mår du bra.. Ja - delad glädje är dubbel glädje!

- Fake it til you make it !
Vad jag menar med det, är helt enkelt att du sååå
himla simpelt kan lura din kropp & hjärna.
Om du känner dig ledsen.. le. skratta.
Det kanske låter fjantigt. Men det funkar! Kanske inte
första gången, men det gäller här som med allt annat,
att inte ge upp. Att inte se det som ett misslyckande.
Man kan inte cykla enhjuling bara av att titta på cykeln,
så är det bara. Det krävs träning!

Det är vetenskapligt bevisat, att man genom att le och skratta
(även utan anledning eller "falskt" i ensamhet) faktiskt känner sig
genuint glad efter en stund. Hjärnan funkar så. Den påverkas av allt
vi gör, känner, tänker och då påverkas resten av kroppen också!

Denna metod kan du även använda för att stärka din självkänsla/självförtroende.
Om du behöver använda "fusk" till ditt yttre, så som höga klackar - för att DU
ska känna dig fin & tillräcklig - gör det. Men låt det inte gå över styr.
Om ditt "betyg" på dig själv, enbart baseras på vad du tycker om ditt yttre, kommer
du aldrig att utvecklas!
Låt inte utseendet vara det som styr hur du ser på dig själv,
för dem personer som bara ser ditt yttre,
är ändå inget att lägga nån nämnvärd energi på.
(Jag säger inte att jag aldrig är ytlig mot andra, eller mig själv, för det är jag.
Men jag har även bevisat gång på gång för mig själv, att ju mer du lär känna en person
- desto finare blir han/hon i dina ögon.)

Det finns så många fler olika knep.. Och när jag kommer ifatt dem i mitt huvud,
så kommer dem upp här!

Ut och träna upp erat välmående nu! =)

Kommentarer

Lämna svar här:

Namn:
Guldfisk?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din bloggadress:

Ditt svar:

Trackback
RSS 2.0