Mysa

Hela helgen har jag i princip tagit det lugnt, på mitt sätt.. ;)
Sena kvällarna har jag suttit uppkrupen i soffan med en
kopp rykande té.. Jag har ätit mat som innehåller vitlök.
Jag har försökt hålla en någorlunda jämn temperatur.

Allt för att jag kände att jag var på väg att bli förkyld..
För att det inte ska bryta ut och bli jätte jobbigt..

Har det hjälpt mig? Nja..vet inte ? Kanske lite..
Jag är trött, hängig, snorig, lite febrig.
Men i förmiddags kände jag mig piggare än jag troligtvis var.
Så jag gick för att jobba några timmar iaf.
Packade godis & småplockade i 3 timmar, haha.. så mycket
jag orkade med.. hade sån konstig, molande värk i hela kroppen
så jag inte visste om jag skulle sitta eller stå ;)
Hade ju bara en timme kvar, så egentligen kanske jag borde
stannat kvar, men det gick liksom inte så bra.. =/

Pillan sa att jag skulle hem och sova. Javisst, det har jag försökt med.
Men till slut gav jag upp. Tänkte jag skulle plugga en stund istället, det
är ju ändå också vila, på sitt sätt. Men så kom jag på att jag är borta
hela förmiddagen imorgon och sen måste jag baka för att familjen kommer.
Och då kommer jag inte hinna städa, utan att stressa ihjäl mig. Får inte hända!
Så jag drog igång snabeldraken..och moppade sedan golvet.
Jag är helt slut...hahahaha!

Förlåt, men det är så skrattretande att bli sjuk!
Några jag känner/känt tidigare, blir som värsta jävla spädbarnen när dem
är sjuka.. Klagar jämt, är inte kapabla att ens hålla sin egen mugg med té, typ.
Ligger man inte med 40 grader i feber och verkligen inte kan anstränga sig, då är
det okej att inte göra det..men inte ok att baaaaaara klaga jämt.
Jag vill inte bli sådan! Jag tänker inte bli sådan! =)
En förkyldning får inte knäcka mig.
(Visst, jag låter bli att gå på träningen nu, men det är det enda..)

Därför städade jag. Därför gick jag till jobbet.

Jag är glad att jag är jag.


Kommentarer

Lämna svar här:

Namn:
Guldfisk?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din bloggadress:

Ditt svar:

Trackback
RSS 2.0