Mörk stund


Skrev ett inte så glatt inlägg i den privata bloggen förut, under en tillfällig
svacka.. Får väl avsluta dagen med ett
trevligare inlägg, här på den öppna.

Jag önskar att alla dem jag bryr mig om,
hade en vän som jag har.
En äkta, genuin vän som även om det var år sedan man sågs, får en att känna det som att man sågs varje dag direkt man säger hej. (vare sig det är öga mot öga eller ej)

Som kan få en att känna sig förolämpad, arg & besviken. Stark, värdefull, fin och bra i samma samtal.
Som ger en brutal uppriktighet om det behövs, aldrig säger nåt fint om han/hon inte menar det.
(just denna delen är svår för mig att beskriva utan att det låter mindre fel än denna beskrivningen)
Som delar med sig av sig själv, på alla plan.

Som man kan gråta till även om man skäms över att göra det.
Som får en att skratta, på riktigt.

Som utnjyttnar resursen han/hon har i dig, att få ställa upp på samma sätt.


Det är få förunnat och jag kan skatta mig väldigt lycklig.
Jag är oerhört tacksam över det faktum
att Jag är så lyckligt lottad, så jag kanske säger tack på ett sätt som låter tjatigt..det skiter jag i. ;)
För jag kommer aldrig att ta min vän för givet & tänker visa min tacksamhet på
dem sätt jag kan så länge hjärtat slår i mitt bröst & du står vid min sida.

Alla kan klara sig ensam.. Men det är fan så mycket lättare att vara ensam
om man har någon som stöttar en..
<3



Kommentarer

Lämna svar här:

Namn:
Guldfisk?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din bloggadress:

Ditt svar:

Trackback
RSS 2.0