Moose Biggie!

När jag växte upp, såg jag älgar jämt.
Dem hoppade över grindarna hemma, för att sno åt
sig lite av våra äpplen ;)
Vid ett tillfälle sprang jag t.o.m efter en kalv, för jag tyckte
den var så söt, haha! Inte lika kul när den vände igen
för att springa efter mig ;)

Hur som helst.

Idag, var första gången som jag stötte på en älg när jag satt
bakom ratten. Som tur var, pga halkan, låg jag i en hastighet på 60,
när jag till höger om mig ser ett par stora röda ögon med ännu större
tillhörande kropp..
Han var snäll iaf, som väntade med att sprinta över vägen tills jag nästan
fått helt stopp på bilen ;)
Bromsarna på bilen funkade bra, älgen lämnade vi välbehållen.
Jag och mr G är välbehållna också, som tur är !



Kommentarer

Lämna svar här:

Namn:
Guldfisk?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din bloggadress:

Ditt svar:

Trackback
RSS 2.0