Löser sig


Ett tips till er som handlar katt- & hundmat;
Behåll kvittot! (och helst förpackningen)

Jag köper Royal Canin till mina katter..
Råkade dock köpa fel sort när jag var inne sist..så katterna
vägrade att äta.  Jahopp!?
Vad gör man när man står där med 10kg (~700kr) mat och
inget kvitto?? Det är inga pengar man vill slänga i sjön och
köpa ny mat..

Man går tillbaka! =)
Som tur är bor jag granne med djuraffären
och känner ägaren, så idag tog jag chansen och gick över för
att fråga om det fanns något jag kunde göra..
"Du måste spara kvittot och förpackningen" sa Tina.
Av ren vana hade jag slängt dem,
men hur som helst tog hon tillbaka maten på Smakgaranti
och jag fick med mig rätt sort hem utan kostnad!

Tack till Ullis på Victory Horse and Pet i Landvetter, som berättade om smakgarantin!

Man lär sig av sina misstag och allt går att lösa! Det är dagens läxa ;)

Kommentarer

Lämna svar här:

Namn:
Guldfisk?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din bloggadress:

Ditt svar:

Trackback
RSS 2.0