Surr

Nu är jag inne på 1/3 av sista boken i triologin "hungerspelen", så sjukt bra
böcker! Gripande, roliga, tragiska..
Dem har allt.
Egentligen kanske jag borde dra ut på det, men dem är så bra så jag knappt
kan slita mig :)

Där jag ligger på soffan med boken i knäet, hör jag tystnaden i lägenheten.
Fast det är inte tyst.
Från köket hörs surrandet från katternas fontän & fläktens brus.
I vardagsrummet surrar det från akvariet, pumpen till syrestenen & den till akvariet.
Vinden rycker emellanåt tag i fönstrena, så att det knastrar till lite.
Zenta suckar.
Magen kurrar, den bråkar igen så jag kan inte få i mig mat..

Det är sällan man har det så lugnt & tyst, att man reagerar på alla små,
knappt hörbara ljud.
Men idag hörs allt.

Kanske är det mitt sätt att skydda mig från tankarna som har gnagt i mig ett tag nu..
Att koncentrera mig på en bok, det hjälper.
Att höra alla ljud, får hjärnan att fokusera på annat.
Och det är lika bra, för just nu kan jag ändå inget göra & tankarna är så
diffusa, svåra att ta beslut ifrån..

Solen är frånvarande idag, det är bara 10 grader ute vilket inte riktigt lockar till en promenad..
Jag "måste" köpa ett regnställ & kängor.
Då spelar det ingen roll, bara att traska på.


Kommentarer

Lämna svar här:

Namn:
Guldfisk?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din bloggadress:

Ditt svar:

Trackback
RSS 2.0