Rutiner

Det är Bra att ha rutiner, tydligen..
Så därför, ställer jag klockan på 7:30
även dem dagarna jag hade kunnat ligga kvar till 10.
Jag försöker att lägga mig på ungefär samma tid på kvällarna med,
men somnar sällan innan 12-slaget..
Vilket gör att jag är trött, illamående &
inte alls sugen på att göra det jag måste
under dagen, när jag vaknar!
Får skylla mig själv, alltså.
Fast jag skyller hellre på tv-tablån ;)

Det värsta med att vara uppe tidigt, speciellt när jag vet med mig
att jag inte behöver gå än på tre timmar,
är att det är så tyst, ensamt & tråkigt.
För inte orkar jag ställa mig göra hussysslor så tidigt på morgonen..
(Inte för att jag har så stor lust att göra
det när jag kommer hem heller dock..)

Varför känner man så ofta att man gör saker för att man Måste, utan att vilja?
Man vill inte jobba, gå i skolan, osv..
Men, man vill heller inte sitta hemma.
Det blir trist & deprimerande i längden.
Och man kan inte överleva utan pengar.

Det gäller att ta sig i kragen, ta sig ut.
Göra sånt man trivs med,
för att orka med det man inte gör för att det är roligt, utan nödvändigt.
Eller..?

Vissa dagar har jag bara lust att sova mig igenom.. -.-
idag är en sån dag, för idag är bara två timmar på hela dagen planerade.
Och hur kul är det?

Nä, på med lite musik..städa, tvätta & diska.
Sen åka till skolan & ha nationellt prov,
sen till gymmet en sväng.

En dag i taget. Kämpa på!


Kommentarer

Lämna svar här:

Namn:
Guldfisk?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din bloggadress:

Ditt svar:

Trackback
RSS 2.0