att vilja göra allt man kan, när ingen lyssnar..

Jag känner mig så tom.. Men samtidigt ensam & arg.
Att ta en diskussion med mig idag är att driva mig över kanten.
 
Har tvättat mina kläder som legat i badkaret sedan i Fredags nu,
de som Zac "läckte" på.. Passade på att ta det mesta annat också
så jag skulle slippa stå med en massa på nyårsafton.
Så nu är det fullt av tvätt på tork här uppe. Vet att jag inte kommer vilja
gå ner i källaren & hämta de senare inatt, lika bra då.
 
Jag tänkte att jag skulle dela med mig av mailet jag sände BS i Måndags kväll..
Dels för att jag själv vill minnas att jag försökte få de att göra ALLT från dag ett,
för att jag är grym på att anklaga/klandra mig själv i onödan..
Dels för att någon annan djurägare kanske råkar på samma och detta kanske kan
hjälpa de att veta vad de ska strida för..
 
Jag vet, att i mitt fall hade det inte spelat någon roll om de hade gjort skiktröntgen
på Fredagen - tumören var elakartad & spred sig i rasande takt...
Det enda, hade väl varit att han hade sluppit spendera sina sista dagar i livet, i en
bur på ett Djursjukhus... Men det ligger utom min kontroll.
 

God kväll!
Katten Zacs matte här.
Jag har lite frågor & förfrågningar till veterinären.
 
"Epilepsi kan ses lite som en ”slaskdiagnos” som veterinären tar till när
alla andra tänkbara orsaker till ett krampanfall har uteslutits.
Orsaker som bör uteslutas är *bland annat* förgiftningar,
sjukdomar i njure och lever, rubbningar i blodsalter, hjärtsjukdom
(svimningsanfall kan förväxlas med krampanfall)."
 
- Vad är det som har uteslutits? Vet att njurvärdena är höga men vet inte vad det
innebär & jag vill att allt utesluts.

"Normalt gör veterinären en *omfattande* neurologisk undersökning
för att försöka komma fram till om det finns något fel i nervsystemet.
Då testas framför allt olika reflexer och genom att veta i vilken del av hjärnan
en reflex har sitt ursprung kan man via logiska slutledningar av rubbningar i
reflexer komma fram till var i hjärnan felet sitter och därmed kanske få en ledtråd
till vad som orsakar kramperna."
 
- Detta är ingenting jag fått information om att ni har gjort ännu?
Vill se det gjort..
 
"Finns misstanke om inflammation/infektion av hjärnan kan ett prov
tas från vätskan som omger hjärnan och ryggmärgen, ett så kallat
cerebrospinalprov vilket analyseras för förekomst av bakterier och blod mm."

"En undersökning av hjärtat med auskultation, kontroll av puls, mätning av

den elektriska aktiviteten med ett EKG och eventuellt ultraljud görs
för att utesluta hjärtsjukdom."
 
- Har EKG eller cerebrospinalprov gjorts? Annars vill jag att det tas.
 
Jag tror med all säkerhet att allt ovanstående prover/undersökningar
är saker Agria anser vara skäliga åtgärder för att få en korrekt diagnos
med bevisade orsaker.
För att veta vad nästa steg är, ge behandling & eftervård.
 
Min Zac är mitt allt. Jag vill ha många år med min lata "lilla" gosboll!
Från dag 1 till slutet kommer jag se till att han får allt han förtjänar,
men just nu ligger det ansvaret på er & då en CT tydligen inte är aktuellt
just idag - så vill jag att ni åtminstone gör ovan nämnda utredningar.
 
Tack på förhand & ha en bra natt!
Med vänliga hälsningar Qamilla Carlsson
 

 
TROR ni att jag fick svar på detta?
- Nej. Inte via mail iaf, så jag tog upp det med en av alla veterinärer
jag pratat med under allt detta.. Om jag fick vettiga svar? Nja.
 
* EKG måste tas när han har ett anfall, för att kunna se något ovanligt.
* Cerebrospinalprov är riskfyllt för honom, det är så litet allting så det är
större risk att katten skadas än att man får ett svar.
* Neurologisk undersökning, det svarade hon inte ens på..inget annat heller.
 
Slutsatsen jag drar, är att de borde tagit mig på allvar redan dag 1 och sett
till att göra en CT direkt! Det hade besparat oss så mycket..
Det hade besparat Zac många jobbiga EP-anfall..
Visst kostar CT 10.000 SEK
men det är ju inte de som betalar det, utan jag & Agria!?
Hittills, är vi uppe i 38.000 SEK.
Imorgon får jag veta hur mycket jag ska betala
för sista vändan (tis-fre 20.000) inlagd.

Kommentarer

Lämna svar här:

Namn:
Guldfisk?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din bloggadress:

Ditt svar:

Trackback
RSS 2.0