Fejjan

Jag har en katt i närområdet som kommer upp på altanen om kvällarna,
eller in om dörren öppnas..
Hon är rätt mager & smutsig i pälsen.
Inget halsband, ingen öronmärkning.
Släpper inte in henne, hon tränger sig in
- och äter upp en full skål mat på 2min.
Vet inte vad jag kan göra..
Sätta ett halsband på henne med en lapp till eventuell ägare..?


På Facebook delas många bilder på bortsprungna / upphittade djur.
Vissa med halsband, men inte kontaktinfo. Vissa utan något alls..

Jag önskar att fler tog ansvar för djuren, då dem själva inte har möjlighet att göra sig förstådda..


Tips till alla djurägare!
- Namntub, om din katt kommer bort. Bara ca 20kr !
- Halsband med Reflex & Resår (katten kan ta sig loss om den skulle fastna i något!) Ca 30kr.

Väl investerade pengar, i dem lurviga små sötnosarna :)


Kommentarer

Lämna svar här:

Namn:
Guldfisk?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din bloggadress:

Ditt svar:

Trackback
RSS 2.0