Min söndag

Oj, vilken dag!

Tog en lång powerwalk i förmiddags för det var så skönt väder.
Sen satte jag mig och rensade rabatterna o så,
för det har kommit upp knoppar :)
Har tvättat också.
Och när jag vart nere en vända, ringer min granne Alex och berättar att
en annan granne sett min katt bli fasthållen, slagen med pinne, jagad & slagen igen..

- Av min skummaste grannes lika skumma lilla dotter.
Jag har vart eld & lågor, förbannad & ledsen.
Det ligger mer bakom det här, men det är inget jag anser hör hemma på internet.
Pratat med mamman & talat om att hon inte låter barnen leka själva ute mer
eftersom dem aldrig kan bete sig,
och att dem aldrig nånsin ska komma i närheten av mina katter igen.
Sa även till henne att jag kommer ringa några samtal.
Jag, som aldrig blir arg, gick nästan bärsärkargång!

Första samtalet gick till Polisen, anmälde djurplågeri.
Imorgon bitti ska jag ringa Socialtjänsten & Hyresvärden.

Jag är glad att inget allvarligt hann hända.
Och tacksam för mina grannars hjälp!

Den här helgen har kantats av saker som i princip slagit ner mig i avgrunden,
Men jag ska resa mig starkare ur allt!

Imorgon kommer min älskling hit från London, ska bli så otroligt skönt! :)


Kommentarer

Lämna svar här:

Namn:
Guldfisk?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din bloggadress:

Ditt svar:

Trackback
RSS 2.0