Påfyllning

Pälsade på mig & hunden & tog en promenad i skogen, förut.
Har städat & tvättat, ingenting fick bort den där jobbiga känslan av rastlöshet
så det var skönt att ta en sväng. :)
Mötte en kvinna i skogen som plockade blåbärsris, självfallet sprang
Zenta fram för att hälsa.
så vi stod kvar & pratade en stund.
Sådant tycker jag är trevligt! 
 
Jag gick till "min" tall & plockade det sista av den lite tjockare barken.
Får se hur många ljushållare det blir när de har torkat lite.
Hittade miniatyrkottar också, så jäkla söta! 
- Enda problemet med alla fina kottar jag hittade, var kådan.
Hur sjutton får man bort det från huden? 
Tvål fungerade ju inte, inte heller diskmedel. 
Så jag testade med avfettning. Fungerade finemang! :)
Ajax Universal fungerar också, om man gnor lite. 
 
Jag har gått runt i mina pyjamasbyxor idag! Min kära mor hade lynchat mig
(alternativt låst in mig tills jag bytt om)
om hon hade sett det. 
Ojoj, man får inte gå till affären i mjukisar enligt henne ;)
Fy fasiken vad skönt det känns att vara den jag är då, för jag bryr mig inte.
De höll mig varmare än jeans gör!
 
Ligger i badet nu och lyssnar på hundens snarkningar.
Hon är rolig hon... Snarkar bara när hon är "vaken". 
När hon faktiskt sover djupt så är det bannemig tyst. Haha, söta grånos!
 

Kommentarer

Lämna svar här:

Namn:
Guldfisk?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din bloggadress:

Ditt svar:

Trackback
RSS 2.0