Trött

Ingen klagan, jag bara delar med mig. och hoppas aff någon mer där ute gått igenom samma sömnbrist och kan ge tips.

Jag är trött. Och trött på att vara trött.
Tre månader nu, om inte mer, utan ordentlig sömn.
Jag vaknar inte lika ofta dyblöt av svett, bara några gånger per vecka, men alltid obekvämt varm.. (Speciellt över nacke/skuldror. Värk.)
Och obekväm i största allmänhet.
Drömmer mycket. Oroliga drömmar, om man kan kalla det så.
De ruckar ju oppenbarligen mig ur djupsömn för att jag inte kan hantera det.. Och vissa av de påverkar mig ordentligt.


Tre till fyra timmar i sträck, det är allt jag får. Och när jag vaknar mår jag så dåligt psykiskt av sömnbristen & smärtan,
att det ofta tar mig en timme att ta mig för att gå upp. 
De flesta dagar känner jag mig helt handlingsförlamad.
Kollar på tv, hinkar coca-cola & ksn inte ta mig för att göra en macka.

Tur att jag har djuren, det ansvaret tat jag iaf. .

Jag vet inte vad jag kan göra. Testat allt jag kan komma på.
Klarar knappt av att hålla mig vaken på dagarna.
Somnar ofta i några timmar på eftermiddagen/kvällen.
Jag kan inte hålla mig vaken då, hur mycket jag än försöker.

Insomningstabletter, javisst. 
1 tablett - ingen effekt.
2st 7,5:or av Imovane så kan jag sova någorlunda lugnt i ca 7 timmar.
Men jag är seg/trött som tusan hela dagen efter. Det suger.
Och jag vill inte bli beroende av de.

Jag vill skrika ut min frustration till världen. Men vem lyssnar?
Och vad hjälper det? 

Dags att sova vidare, vart vaken i en timma nu. ;)


Kommentarer

Lämna svar här:

Namn:
Guldfisk?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din bloggadress:

Ditt svar:

Trackback
RSS 2.0