Gekås

Lång dag!
Tog en sväng till Ullared, fick stå i lång kö för att ens komma in på Gekås..
Väl där inne var det bara att försöka ta sig fram utan att vara ego & svinig.

Jävla folk till att inte bry sig om något annat än sig själva & deras behov... :(
Hamnade i småbråk med en man på ca 30 år för att jag "stoppade upp trafiken" i en av gångarna. 
Dock gjorde jag det Enbart för att en i personalen skulle kunna komma fram & göra sitt jobb. 

Om de inte kan göra sitt jobb, finns där inget att handla - är det så svårt!?
Därför flyttar jag alltid på mig & banar väg.
(Och när folk trycker till mig så säger jag ofta "Ja, jag ursäkta dig gärna, varsågod." 


- Det är samma på mitt jobb. Där beter sig folk också som att man bara är i vägen....?!
Om jag/vi inte hade varit där, hade ni inte fått frukost & kaffe. 
Får jag inte komma fram så tar allt slut, alla borden blir fullbelamrade med disk & skräp så att ni inte har någonstans att sitta.

Vill vi verkligen vara ett folk som anses oartiga, otacksamma & dryga?
"Ursäkta/förlåt" kan ingen säga längre..
- Numera heter det tydligen "OJ!"
Tack existerar inte heller. Man ska vara glad om man får ett leende!

Skärpning! Ni beter er som åpna grisar. Genom ett drägligt & väluppfostrat beteende från vårt folks sida kommer vårat land blomma. 


Kommentarer

Lämna svar här:

Namn:
Guldfisk?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din bloggadress:

Ditt svar:

Trackback
RSS 2.0