Mammor bajsar också

Okej. Det här kan vara rätt roande, om du inte råkar vara väldigt känslig. 
Då läser du på egen risk ;) 
 
Satt på toaletten innan och ena katten satt vid mina fötter & tittande lite menande på mig.. Jag skrattade till lite måste jag säga. 
 
Monolog:
"Mammor bajsar också. Nu är jag iofs ingen riktig mamma, men ändå!
Eran mamma hon bajsade hon med. 
Det är inget konstigt med det.
Man kan inte bara leka & gosa jämt."
 
- Lille Borlioz lämnade badrummet, lite som en tonåring skulle köra sitt "ååååh, kom igen, vafaaan" Mansgris till katt! ;) 
Ja, det roade mig! Jag brukar prata med mina djur, för att få tiden att gå.
 
Och medans jag förde den där diskussionen med katten, så kom jag att tänka på att jag kanske skulle blogga om det.
 
Nej, inte att jag pratade med min katt. 
Utan bajs. Bajs & endometrios, faktiskt.
Vet inte riktigt hur jag ska få till det bra, men försöka duger :)
 
Jag minns att jag för ett tag sedan frågade min mor om hon bajsar mer (eller känner sig mer bajnödig) när hon har mens. - det gjorde hon inte..
 
Men det gör jag! Jag går på toa flera gånger per dag när jag har min mens.
Och då har jag stressmage så får knappt gå på toa annars..så jag tyckte det var konstigt.
Jag har inte kunnat förklara det med vad jag ätit eller vilka mängder, heller.
 
Men så pratade jag med min läkare.
Jag berättade för honom att jag har endometrios, men att jag knappt vet vad det är då den tyskbrytande läkaren som satte diagnosen under  titthålsoperationen bara skrev på ett papper "du har lite endometrios".
 
Ja, sa han, det är ju kort & gott att din livmoderslemhinna kan sitta lite var stans i kroppen. 
(Förstår ändå inte - har jag hål i väggarna då så att det läcker ut?)
Så när du har mens, kan du få ont på alla de ställen där slemhinnan satt sig, fortsatte han.
(Så...jag kan få mensvärk i armen, benet, överallt..) 
Okej, sa jag, så - kan det vara så att slemhinnan bosatt sig på min tarm/ändtarm & att mensvärken kommer där, på något sätt gör att jag blir mer nödig?
 
Det sa han att det är mycket möjligt. 
Jahopp!
 
Varför jag delar med mig av det här på min öppna blogg?
- för att jag inte skäms. 
Och för att någonstans i Sverige sitter en eller flera kvinnor med samma problem, och kanske sätter de sig precis som jag gjorde för något år sedan och googlar på "mens avföring" "mens bajsnödig" eller liknande.
Jag gick lottlös ut från mitt googlande, men det ska inte andra behöva göra!
 
Om du inte läst inlägget för att du har endo, eller för att du blir mer skitnödig runt din mens, så hoppas jag att det åtminstone roat dig lite grann :)
 
Ha en fin Fredag!

Kommentarer

Lämna svar här:

Namn:
Guldfisk?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din bloggadress:

Ditt svar:

Trackback
RSS 2.0