02:30

Ja, det kanske är något "fel" på mig, men jag utnyttjar tiden medans den finns.. 
Filmen var slut vid 02:20, så då bestämde jag mig för att ge Bagheera ett bad medans han ändå är grinig på mig. ;)
Tappade upp vatten i badkaret & satte ner honom.
Han kanske inte älskade det, men han hatade det inte heller 
& han var hur snäll som helst! :) 


Nu får han ju tvungen tvätta sig också, vilket syntes på hans mjälliga päls att han inte är helt bäst på. ;)

Det är betalningen det.
(För ohyra. För katter som kissar på julgranen & hundbädden,
som spyr på mattorna & som klöser på soffan.) 
- Att se de blomma ut, bara de får trygghet & kärlek. 
(Och mat såklart, icke att förglömmas!)

Handdukstorkade & pussade på Baggi & sedan fick det bli en kort promenad med Zenta & Zeke.



Det fortsätter att snöa här och jag gillar att gå ut de nätterna.
Innan tidningen & plogbilen kommer.
När snön ligger gnistrande & orörd.
Det påminner mig om när jag var yngre & red över snötäckta ängar med min häst.
På den tiden då vinter var vinter. :) 

Tänkte jag ska vara "duktig" & lägga mig nu. Kommer nog få lite sömn inatt iaf! :)



Kommentarer

Lämna svar här:

Namn:
Guldfisk?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din bloggadress:

Ditt svar:

Trackback
RSS 2.0