Can I just...

...roll over and die?

Nä, nu är klockan midnatt, så tekniskt sett är det en ny dag ;) 

Dagen avslutas ganska mysigt ändå!
- Calera satt i dörren till vardagsrummet & Zenta går efter henne för att lägga sig i hallen. 
Calera stelnar till & tittar på Zenta som att "va faan erehär!?" ^_^
Hon insåg snart att hon skulle överleva även denna gången, 
så hon satte sig & stirrade på mig en stund istället. ;)
Hon smög in till matskålen, käkade lite grann & var på väg ut..
Allt oftare det senaste har hon smugit förbi soffkanten om jag legat i den, (lite längre eller närmre varje gång)
kikat på mig för att sedan springa iväg.

Just nu sitter jag i soffan, hon gjorde den "vanliga" rutten, men!
- ikväll gick hon närmre mig än vanligt, 
smög sig långsamt under bordet & sprang sedan ur rummet. 
Jag vågade inte röra mig en millimeter, blev så chockad!

Andra framsteg är bland annat att hon springer iväg istället för att stelna till, när jag kommer för nära.

Hon lägger sig i sängen, ålar sig & pratar med Zeke. Allt närmre mig.
Innan jag har somnat dessutom.


Och imorse när K skulle till jobbet, 
sprang hon ut från vardagsrummet, 
men stannade till & satte sig i sovrumsdörren & bara glodde på oss tills jag stängde dörren om K. 
Då lade hon sig på sin plats. 

Alltså, hon kommer bli en fin katt! :)
Knäkatt kan nog ta tid, men hon behöver komma till ett lugnt par / lugn singel som ger henne tid & en kattkompis som är full av lek & kel både med henne och ägaren.
Och ett sånt hem har vi väl åt denna donnan, någonstans i Sverige? :) 

Gonatt på er :) 


Kommentarer

Lämna svar här:

Namn:
Guldfisk?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din bloggadress:

Ditt svar:

Trackback
RSS 2.0