Framsteg!

Calera har ju bott här ett tag nu, så innan jul pratade jag med Johanna om att ta emot en ny jouris.
Dock skulle det vara en tam & lekfull katt, för att inte stjälpa henne i sin resa.
Och vi fick hem Bagheera. 
Perfekt för Calera! 

Hon springer runt & tjötar på sin kärlek Zeke så fort hon kan, 
han struntar i henne - men det gör henne inget. 
När Bagheera inte ligger i handfatet & slappar, så försöker han flirta in sig hos Calera.
På något sätt har detta triangeldrama fått igång henne!

Hon promenerar runt mer när jag är vaken, hon flyr inte direkt om jag rör mig.. 
Och ikväll satte hon igång att leka med en gosemus i hallen. 
Jag har aldrig sett/hört henne leka en enda gång innan,
så leendet på mina läppar var självskrivet!
Jag vet att jag tjötar om dessa framsteg, det är ju sånt som "alla andra katter"
gör.

Men en skygg katt är inte som alla andra katter och alla små steg framåt känns så fantastiska.
Inte av stolthet över mig själv, utan stolthet över henne. 
Imorse fräste hon åt mig, nu sitter hon en meter ifrån och tvättar ansiktet.
Grym tjej! 

Att det kunde bli rätt med en ny jouris trodde jag inte,
även om jag verkligen hoppades på det.
Min Zeke är rätt nöjd som ensamkatt,
men Calera behöver verkligen ha en kompis som får fram henne. :)



Kommentarer

Lämna svar här:

Namn:
Guldfisk?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din bloggadress:

Ditt svar:

Trackback
RSS 2.0